Перевернуте
навчання передбачає опановування теоретичного матеріалу учнями самостійно, а
виконання практичних завдань – з педагогом.
ЩО
ТАКЕ ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ?
Ідея
перевернутого навчання виникла в США кілька десятиліть тому. Її суть – у
залученні учнів чи студентів до практичної діяльності під час уроків чи лекцій
замість механічного занотовування теорії.
Авторами
концепції є Джонатан Бергман та Аарон Семс. Саме вони придумали цей термін та
вперше випробували методику.
Замість
домашнього завдання учні дивляться короткі відео-лекції, а під час так званого
“аудиторного” часу разом з педагогом виконують практичні завдання.
ЧОМУ
ВИНИКЛА ПОТРЕБА НОВИХ ОСВІТНІХ КОНЦЕПЦІЙ?
Справа
в тім, що традиційні методи проведення уроків мають низку недоліків:
–
учні не завжди встигають за учителем (усе записати, зрозуміти, усвідомити);
–
поспішаючи усе записати та пишучи абияк, інколи учневі складно розібрати власні
“записи-каракулі”;
–
деяким учням нецікаво, вони впевнені, що можуть про все прочитати в інтернеті
чи з підручника;
–
учителю доводиться повторювати один і той же матеріал по кілька разів різним
класам (не надто цікаве проведення часу);
–
під час уроку залишається зовсім мало часу на практичне відпрацювання теорії.
ЯК
ЦЕ ПРАЦЮЄ?
Педагог
має підготувати кілька відео-лекцій на тиждень (це можуть бути як власні
розробки, так і запозичені) та дати до них доступ учням.
Учні
переглядають матеріали вдома у зручний для себе час. Перевагами такого
опановування матеріалу є те, що лекцію можна переглянути кілька разів,
зупинити, якщо щось не зрозуміло, щоб потім знайти необхідну інформацію або
поставити запитання щодо неї учителю.
Під
час уроку учні разом з педагогом виконують лабораторні чи інші види робіт,
обговорюють питання, які викликали труднощі, та разом виявляють прогалини у
знаннях, які слід заповнити.
РЕАЛІЗАЦІЯ
МЕТОДУ
1 розробіть
відео-матеріали (це може бути відео-лекція або презентація), які мають
переглянути учні. Не забувайте, що інформація має служити насамперед отриманню
знань та обов’язково відповідати шкільній програмі;
2 встановіть
чіткі терміни виконання завдань (дисципліну ніхто не скасовував);
3 забезпечте
доступ до цифрових матеріалів усім учням. Якщо у когось немає доступу до
інтернету, запишіть матеріали на диск;
4 складіть
інструкцію щодо нового методу навчання та будьте готові відповісти на сотні
запитань. Головне – щоб усі зрозуміли вас правильно;
5 будьте
готові, що не усім ваш метод сподобається. Його можуть критикувати як батьки,
так і колеги-педагоги. Тут вирішувати вам – здаватися чи спробувати і довести,
що метод працює.
Немає коментарів:
Дописати коментар