1.Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
-
Доведіть,
що твір Є. Гуцала «Лось» - оповідання ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ
Дочитайте твір, якщо ще не прочитала до кінця.
2. Бесіда за змістом твору:
1. Пригадайте, чому лось потрапив в ополонку?
2. Як він поводився у воді?
3. Яких людських рис автор надав тварині?
4. Знайдіть у творі місця, де описується, як хлопчики врятували лося. Які почуття переживали діти?
5. Знайдіть у тексті портрети братів і дядька Шпичака. Як автор ставиться до цих персонажів? Підтвердіть
свою думку словами з твору.
6. Що переживав і думав Шпичак після від'їзду братів? Чим зумовлені ці
переживання? Чи справді дядькові стало шкода лося?
7. Чому діти не сперечалися з дядьком, нічого не відповіли на його обіцянки
поділитися м'ясом, віддати роги? Як ви діяли б на їхньому місці?
3.Робота над характеристикою образів
1)Пригадайте, як ми в класі складали інформаційне гроно до образів прочитаних творів та складіть характкристику образу лося (у зошиті)
На допомогу вам вибрані рядки з оповідання, в яких є опис Лося.
- Це
був великий звір з широкими грудьми, які легко здималися од дихання. Його роги
нагадували осінній низькорослий кущ, з якого обнесло листя;
- Лось
був старий і бувалий самець;
- Неквапно
попрямував до тієї поляни, на якій любив найчастіше бувати…Ранньої весни вона
перша вбиралася квітами, і хутко тут виганялась така висока трава. Що в ній,
прилігши, лось міг сховатися до половини;
- Намагався
поводитися обачно…сили поступово покидали його; він поводився смирно;
- Він
пробуватиме безперервно, доти, доки дихатиме; лось виявився дужий і
життєлюбний.
2)Попрацюємо над характеристикою хлопчиків та дядька Шпичака
Заповніть табличку: (накресліть у зошиті)
Герої
|
Хлопчики-підберезники
|
Дядько Шпичак
|
Дії
|
|
|
Портрет
|
|
|
Що уособлюють
|
|
|
Збереження природи залежить вiд людини, ïï совісті
і того, наскільки вона розрізняє добрі та злі вчинки. Ставлення людини до
природи - це мiрило людської моралі.
Справжня любов до рiдноï землі повинна бути не лише споглядальною, а й
активною, дієвою, спрямованою на захист i примноження багатства рiдного краю.
Спрогнозуйте
кінцівку оповідання, уявивши, що в творі не з’явився дядько Шпичак.
Немає коментарів:
Дописати коментар