Тема: Євген Гуцало.Оповідання «Лось». Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань


1.Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
-            Доведіть, що твір Є. Гуцала «Лось» - оповідання  ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ

Дочитайте твір, якщо ще не прочитала до кінця.

2. Бесіда за змістом твору:
1.  Пригадайте, чому лось потрапив в ополонку? 
2. Як він поводився у воді?
3. Яких людських рис автор надав тварині?
4. Знайдіть у творі місця, де описується, як хлопчики врятували лося. Які почуття переживали діти?
5. Знайдіть у тексті портрети братів і дядька Шпичака. Як автор ставиться до цих персонажів? Підтвердіть свою думку словами з твору.
6.  Що переживав і думав Шпичак після від'їзду братів? Чим зумовлені ці переживання? Чи справді дядькові стало шкода лося?
7.  Чому діти не сперечалися з дядьком, нічого не відповіли на його обіцянки поділитися м'ясом, віддати роги? Як ви діяли б на їхньому місці?
      
3.Робота над характеристикою образів
1)Пригадайте, як ми в класі складали інформаційне гроно до образів прочитаних творів та складіть характкристику образу лося (у зошиті)
На допомогу вам вибрані рядки з оповідання, в яких є опис Лося.

-  Це був великий звір з широкими грудьми, які легко здималися од дихання. Його роги нагадували осінній низькорослий кущ, з якого обнесло листя;

-     Лось був старий і бувалий самець;
-   Неквапно попрямував до тієї поляни, на якій любив найчастіше бувати…Ранньої весни вона перша вбиралася квітами, і хутко тут виганялась така висока трава. Що в ній, прилігши, лось міг сховатися до половини;
-       Намагався поводитися обачно…сили поступово покидали його; він поводився смирно;
-     Він пробуватиме безперервно, доти, доки дихатиме; лось виявився дужий і життєлюбний.

2)Попрацюємо над характеристикою хлопчиків та дядька Шпичака
Заповніть табличку: (накресліть у зошиті)


Герої
Хлопчики-підберезники
Дядько Шпичак
Дії



Портрет



Що уособлюють



Збереження природи залежить вiд людини, ïï совісті і того, наскільки вона розрізняє добрі та злі вчинки. Ставлення людини до природи  - це мiрило людської моралі. Справжня любов до рiдноï землі повинна бути не лише споглядальною, а й активною, дієвою, спрямованою на захист i примноження багатства рiдного краю.

Спрогнозуйте кінцівку оповідання, уявивши, що в творі не з’явився дядько Шпичак. 

Немає коментарів:

Дописати коментар