Пригадаємо зміст оповідання, дайте відповіді на питання
Знайдіть опис
Федька і Толі.
- Які художні засоби використовує автор в цих описах?
Зразок
виконання завдання (УСНО):
Опис
Федька.
Епітети:
халамидник, ловкий.
Порівняння:
як Соловей-розбійник.
Стилістично
забарвлені слова: халамидро, босявка,
зараза, сибіряка…
Толя
- Це була дитина ніжна, делікатна, смирна.
- Чистенький, ніжний, з щічками, як проскура.
- Чистенький, чепурненький, він
зовсім не мав нахилу до Федькових забав.
- Благородна дитина.
Епітети: чистенький, делікатний, смирний
Порівняння: щічки, як проскура
Знайдіть і зачитайте опис річки. Прокоментуйте художні засоби.
Опис річки.
А крижини сунули та сунули. Іноді вони розривалися й між ними робилась чорна, страшна латка
води. у тій воді плавала солома й трісочки. І солома, і трісочки крутились і
десь зникали, – так вертіло там воду.
Повтори: сунули та сунули.
Епітети: чорна, страшна латка води.
На противагу
ньому у творі дається образ Толика. Перед
нами два світи, два полярні табори. З одного боку – вуличний хлопчик Федько з
хворим, виснаженим роботою батьком «типографчиком» та змученою знервованою
матір’ю. А з другого – «ніжна,
делікатна, смирна» та «чистенька і чепурненька» дитина Толя, його «благородний»
і багатий «папа» та «чула і делікатна» мама.
Характери
хлопців – теж повна протилежність. Автор постійно порівнює двох героїв,
протиставляє їх.
Такий художній засіб у творі називається контраст.
Контраст = антитеза = протиставлення – стилістична
фігура, авторський прийом.
Висновок. Основна роль художніх засобів не «прикраси», а яскраве, образне і точне відтворення життєвих явищ.
Немає коментарів:
Дописати коментар