Роль художніх засобів у творі. Портрет, пейзаж, діалоги у творі

Пригадаємо зміст оповідання, дайте відповіді на питання

НАТИСНІТЬ ТУТ

Знайдіть опис Федька і Толі.

- Які художні засоби використовує автор в цих описах?

Зразок виконання завдання (УСНО):

Опис Федька.

Епітети: халамидник, ловкий.

Порівняння: як Соловей-розбійник.

Стилістично забарвлені слова: халамидро, босявка, зараза, сибіряка…

Толя

- Це була дитина ніжна, делікатна, смирна.

- Чистенький, ніжний, з щічками, як проскура.

-  Чистенький, чепурненький, він зовсім не мав нахилу до Федькових забав.

- Благородна дитина.

Епітети: чистенький, делікатний, смирний

Порівняння: щічки, як проскура


Знайдіть і зачитайте опис річки. Прокоментуйте художні засоби.

Опис річки.

А крижини сунули та сунули. Іноді вони розривалися  й між ними робилась чорна, страшна латка води. у тій воді плавала солома й трісочки. І солома, і трісочки крутились і десь зникали,    так вертіло там воду.

Повтори: сунули та сунули.

Епітети: чорна, страшна латка води.




Федько – дитячий отаман. У ньому відвага, життєвий  азарт, винахідливість, надійність -  це малий бешкетник.  У нього безліч вад і недоліків.  Та  в нього є чому  вчитися   не лише дітям, а й  дорослим.   Автор не тільки  показав Федька як розбишаку, а  й зумів показати   честь, совість, велич  душі  хлопчика.  Натура  Федька  повна  суперечностей і протиріч, у яких загартовується людське Я.  Такі люди як Федько  - велика рідкість. Це люди особливі,  спонукати їх до вчинку  може щось дуже важливе,  наприклад, велика сердечна доброта, вроджений потяг  захищати  слабшого і безпомічного. 


На противагу ньому у творі дається образ Толика. Перед нами два світи, два полярні табори. З одного боку – вуличний хлопчик Федько з хворим, виснаженим роботою батьком «типографчиком» та змученою знервованою матір’ю.  А з другого – «ніжна, делікатна, смирна» та «чистенька і чепурненька» дитина Толя, його «благородний» і багатий «папа» та «чула і делікатна» мама.

Характери хлопців – теж повна протилежність. Автор постійно порівнює двох героїв, протиставляє їх.

 

Такий художній  засіб у творі називається контраст.

Контраст = антитеза = протиставлення – стилістична фігура, авторський прийом.

Висновок. Основна роль художніх засобів не «прикраси», а яскраве, образне і точне відтворення життєвих явищ.

Складіть поради ровесникам, аби їх оминула доля Федька


Виконайте завдання на дошці Padlet 
Продовжіть речення  Твір В.Винниченка навчив мене …


Немає коментарів:

Дописати коментар