1.Запишіть слова у три колонки залежно від способу
творення: 1)префіксальний; 2) суфіксальний; 3)
префіксально-суфіксальний.
Віршовий, прискорення, білуватий, обгородити, нехитрий, гарбузище,
голосний, надвірний.
Відповідь:
1) Префіксальний: обгородити, нехитрий.
2) Суфіксальний; віршовий, гарбузище.
3) Префіксально-суфіксальний. прискорення, надвірний.
2.Від поданих слів за допомогою префіксів утворити
спільнокореневі слова протилежного значення.
Зубатий-беззубий.
Сердечний – безсердечний.
Виїхати – заїхати.
3.Замінити словосполучення іменик+іменник на
прикметник+іменник
Поле пшениці - пшеничне поле
Вузол залізниці – залізничний вузол
Кисіль з молока – молочний кисіль
Промінь сонця – сонячний промінь
4.Від поданих власних назв утворіть і запишіть
прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Виділіть суфікс.
Одеса, Запоріжжя, Львів.
Відповідь: одеський, запорізький, львівський.
5.Утворіть від поданих
слів іменники із суфіксом -ин(а).
ЗРАЗОК. Сумський - Сумщина.
Вінницький, дніпропетровський, хмельницький.
Відповідь: Вінниччина, Дніпропетровщина,
Хмельниччина.
6.Від поданих
іменників утворіть і запишіть назви галузей господарства чи ремесел. Які з цих
галузей (ремесел) поширені у вашій області? Поясніть, чому деякі з утворених
слів належать до застарілої лексики.
ЗРАЗОК. Кравець - кравецтво.
Бджільник, хлібороб, садівник.
Відповідь: Бджільництво, хліборобство, садівництво.
7.Спишіть слова, знявши риски. Обґрунтуйте написання.
Половина години, половина Англії, половина зошита.
8.Від
поданих назв утворіть абревіатури та складноскорочені слова
Кабінет Міністрів
- Кабмін
Національна академія наук - НАН
Сполучені Штати Америки – США
Немає коментарів:
Дописати коментар