Урок розвитку мовлення

Будь-який твір (попри те, що саме слово передає очевидний творчий, вільний характер процесу) має чітку структуру й будується за стрункою схемою: вступ, основна частина, висновок.

Твір-роздум - особливий текст, будова якого визначена закона­ми логіки. До того ж оцінювання висловлення було б суб'єктивним, якби вчитель керувався ли­ше критерієм «подобається - не подобається». Тож дотримання певної визначеної схеми під час написання твору-роздуму - доконечна вимога, виконання якої допоможе учневі переконливо довести свою думку, а вчителеві дасть орієнтири для об'єктивного оцінювання. Отож пропоную запам'ятати структуру твору-роздуму:

1. Теза.

2. Аргументи.

3. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва.

4. Приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.

5. Висновок.

Прочитайте зразок твору





Діти, як ви встигли зрозуміти, цей лист написано у формі роздуму. Той, хто пише, міркує над вчинком іншого. -        роздум, або міркування – це такий тип мовлення, який подає причини якостей, ознак чи подій. У роздумі обов’язково мають бути чотири частини: вступ, у якому відображується загальний огляд теми та проблеми твору; теза – чітко сформульоване основне твердження, відповідь на запитання, яке лежить в основі теми твору; докази, аргументи, що підтверджують висунуту тезу; і висновок, що випливає з доказів. У творі-роздумі ви повинні письмово роздумувати над темою, аналізувати явища та події, які підкріплені темою твору, пропонувати шляхи вирішення проблеми і, звичайно ж, робити власні висновки.

У вашому розпорядженні є теза твору «Чому я пишаюся своїм товаришем», "Який вчинок можна вважати героїчним", "У яких вчинках виявляється людська шляхетність" тож обираєте тезу та міркуєте-пишете (у робочий зошит)твір (з ним ми познайомимося на наступному уроці в Teams)




Немає коментарів:

Дописати коментар