Тема: Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т.Шевченка - "За сонцем хмаронька пливе". "Садок вишневий коло хати..." - перлина української та світової ліричної поезії.
1.Ознайомтеся із змістом вірша "За сонцем хмаронька пливе".
Дайте відповіді на питання:
- Хто ворог моря? .
- Хто закохався у сонце?
- Кому вода служить ліжком?
- Хто, не маючи ні зубів, ні язика, говорить?
- Хто любить червоний колір?
Відповіді ➡
2.Ознайомтеся з художніми засобами вірша. "За сонцем хмаронька пливе"
4.Ознайомтеся із змістом вірша "Садок вишневий коло хати..."
• Який настрій передано у творі?
• Що є темою, ідеєю вірша?
• Яку пору року зображено?
• Що змальовує Т.Шевченко на лоні вишневого садка?
• Чому цей вірш залічуємо до пейзажної лірики?
• Що вам у цьому вірші сподобалося найбільше? Відповідь проілюструйте цитатами.
1.Ознайомтеся із змістом вірша "За сонцем хмаронька пливе".
Дайте відповіді на питання:
- Хто ворог моря? .
- Хто закохався у сонце?
- Кому вода служить ліжком?
- Хто, не маючи ні зубів, ні язика, говорить?
- Хто любить червоний колір?
Відповіді ➡
2.Ознайомтеся з художніми засобами вірша. "За сонцем хмаронька пливе"
4.Ознайомтеся із змістом вірша "Садок вишневий коло хати..."
5.Ознайомтеся з історією написання вірша.
Після закінчення Академії мистецтв у 1845 р. Шевченко повертається в Україну з наміром там оселитися. Він знайшов роботу у Київській археографічній комісії та почав змальовувати історичні пам`ятки по всій Україні. Побував у Кирилівці, був обурений знущанням над простими селянами – кріпаками.
1845р. – рік розквіту творчих сил Шевченка: написав п`ять поем та «Заповіт». У Києві познайомився із Костомаровим, письменником, ученим – істориком. Саме він загітував Шевченка приєднатися до таємної політичної організації, яка називалась Кирило – Мефодіївське братство, його девізом було: « І не буде ні царя, ні пана, ні кріпака». Студент Петров вступив до братства з провокаційною метою, доніс у поліцію на його учасників, і 5 квітня 1847 р. Шевченка було заарештовано і в супроводі двох дужих жандармів відправлено до Петербурга. На допитах Шевченко тримався мужньо, не втрачав гідності, дипломатично відповідав на запитання слідчих.
Тут, у казематі, у нестерпному очікуванні вироку Т. Шевченко провів квітень і травень. Вирок виявився жорстоким: заслання до Орської фортеці без терміну заслання рядовим солдатом, Заборона писати і малювати.
В одиночній камері центральної управи політичної поліції гіркі поетові роздуми вилились у чудову лірику, яка переконує, що не злоба й ненависть, а любов жила в його серці у скрутні часи випробувань. Любов до знедоленої України та її народу, до Бога, своїх побратимів і співчуття до всіх нещасних, навіть до тюремних наглядачів. Тринадцять проникливих, глибоких за змістом творів об'єднано в ліричний цикл «В казематі».
Саме у тюрмі Шевченко написав цикл із 13 поезій «У казематі». Однією з них і була поезія «Садок вишневий коло хати …» - шедевр світової пейзажної лірики.
Напрочуд світлий і радісний вірш «Садок вишневий коло хати...» - 8-й твір з цього циклу, написаний у 1847 році. У ньому втілено спогади і мрії автора про Україну.
6.Дайте відповіді на питання (усно) - перевірте себе за Qr-кодами.
• Який настрій передано у творі?
• Що є темою, ідеєю вірша?
• Яку пору року зображено?
• Що змальовує Т.Шевченко на лоні вишневого садка?
• Чому цей вірш залічуємо до пейзажної лірики?
• Що вам у цьому вірші сподобалося найбільше? Відповідь проілюструйте цитатами.
Немає коментарів:
Дописати коментар