Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям. "Осінь-маляр із палітрою пишною..."

1.Ознайомтеся з теоретичним матеріалом.
Перу М. Рильського належить ще багато прекрасних пейзажних мініатюр. Поет добирає незвичайні слова, порівняння, щоб точно й по-своєму оригінально змалювати явища природи. І ми разом з поетом по-новому дивимося на навколишній світ, відкриваємо для себе його принадливість і красу.

...Було у Сонця три дочки: старша — Осінь, середня — Літо, молодша — Весна. Добре їм жилося в батьківському домі, але настав час відпустити їх на землю. Порами року стали діти Сонця. Першою — Весна. Вона була дуже гарна, і Сонце подарувало їй вічну молодість. Перші ніжні квіти, голубі й білі проліски, буйно-зелене вбрання землі, блакитне небо принесла Весна людям.

Через три місяці виряджав батько другу дочку — Літо. „Ти в мене красуня, і в придане дам я тобі вічну красу”. Нагородило Сонце доньку яскравими соковитими барвами. Нарешті батьківський дім залишила й Осінь. „Забирай усе моє багатство,— сказало Сонце.— Віддаю тобі все золото. Будь щедрою, не скупися, і люди тебе полюблять”.

А на другому кінці світу збиралась у дорогу єдина дочка Мороза — Зима. Росла вона в холоді, злиднях і не мала розкішного вбрання. Мороз зібрав усе своє багатство — і вийшла жменя срібла. Засмутилася Зима. Як їй сподобатись людям? Почала виробляти зірочки з різними візерунками — тоненькі, легенькі. І стали вони сніжинками. Підкинула їх Зима до неба — закружляли вони в легкому танці. Все навколо змінилося, і земля вкрилася білим пухом. Дихнула Зима на дерева — і засяяли вони іскрами інею. А коли почала малювати візерунки, то відчула себе щасливою й вирішила віддати людям усе, що мала. Але в Зими була тільки біла фарба. Тоді вона підмішала в неї жменю срібла — і все заблищало, засяяло, мов у казці. Люди були зачаровані.

Неповторна природа в усі пори року, але в кожного з нас своя улюблена пора. А ось якою бачить осінь М. Рильський у вірші „Осінь — маляр із палітрою пишною...”.


2. Прочитайте вірш на с.213 підручника та перегляньте відеопрезентацію поезії „Осінь-маляр із палітрою...”


3. Словникова робота
Маляр — людина, яка працює з фарбами.

Палітра — набір фарб, що використовує художник.

Бенкет — званий обід або вечеря в урочистих рамках.

4.Визначіть тему та ідею вірша та художні засоби, запишіть у зошит

Тема. Поетичне відтворення краси природи восени.

Ідея. Утвердження думки про те, що природа благодатно впливає на фізичний стан людини, її емоції, формує естетичні смаки

Епітети: «пишною палітрою», «розкішною красою», «сріблисті роси», «барвисті шати», «дивними кольорами», «переливними цілунками», «рожеві, злотисті, червоні фарби», «срібно - блакитне повітря», «ніжні осінні пісні тиходзвонні».

Метафори: «осінь – маляр …кружляє», «все осипає…», «розсипає… роси»,«тумани розливає», «ліс одягає», «ліс обливає», «ніжно сміється», «грає цілунками».

Персоніфікований образ: осінь- маляр.

5.Дайте відповіді на питання (усно)

· Про яку осінь йдеться у вірші М. Рильського?

· Як ви про це дізналися?

· А як ви цей вислів розумієте?

· Чи спостерігали ви в природі настання осені? Порівняйте власні спостереження щодо цього з тими, що зображені в поезії.

· Як, на вашу думку, автор ставиться до природи?

· Чи любите ви бувати на природі? Що відчуваєте?

6.Перевірте свої відповіді НАТИСНІТЬ ТУТ

7.Перечитайте відомості про М.Рильського с.212 підручника та дайте відповіді на питання тесту Зайдіть за посиланням join.naurok.ua Код доступу 984217

8.Вивчіть один з віршів М.Рильського напам'ять.

1 коментар:

  1. Це Інна Галаган.А можна знайти в інтернеті вірш М.Рильсьокого та вивчити його напам'ять?

    ВідповістиВидалити